Mioforum
9 September 2010, 00:11:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Wie Woont Waar
Route database
Alle advertenties

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
online adverteren www.m4n.nl
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mijn ervaringen  (gelezen 1099 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ElPablo
Gast
« Gepost op: 18 Augustus 2007, 18:42:47 »

Ik vind de kaarten goed en duidelijk tot nu toe, de stem die stottert is soms wat irritant, hopelijk is daar snel een doeltreffende oplossing voor.
Wat ik nog niet vond is een herhalingsfunctie, hoe kan je een aanwijzing laten herhalen als je het niet begrepen hebt in 1 keer?
Mijn toestel staat ingesteld op snelste weg en rijden met een auto, toch neemt hij vreemde wegen, rijdt binnendoor terwijl dat niet zo snel opschiet als even een ommetje via grote wegen.
Verder positief tot nu toe, ik vul wel aan als er nieuwe dingen de kop op steken.
« Laatste verandering: 7 September 2007, 18:31:29 door ElPablo » Gelogd
ElPablo
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 6 September 2007, 18:52:52 »

Gisteren had ik heel wat moeite om door Brussel te rijden. Een omleiding in de heenreis: nieuwe routeberekening, 1e links en 1e links, dat is terug naar de plaats waar de weg onderbroken is. eens je dit weet, kan je gewoon een stuk verder rijden en hopen dat hij snel een andere weg wil volgen naar je bestemming.
De terugreis: een ramp! Bijna bij iedere afslag kreeg ik de melding 'nieuwe routeberekening' m.a.w. de richting op het scherm en gesproken bleken telkens verkeerd te zijn, heel wat eenrichtingsstraten wou hij me toch insturen (versie 3.3 blijkt niet zo up to date te zijn  nono)
Wat eerst rechts was aan de verkeerslichten bleek dus na een rondje 'keren' links te zijn. Afslaan bleek acheraf rechtdoor te zijn....
En dan de kleine Ring op en door de tunnel: 'Geen GPS signaal, m.a.w. zoek zelf de juiste afslag.
Dit was een niet zo fijne ervaring, gelukkig was het vrij laat en weinig verkeer, ik heb vreemde manouvres moeten doen...
ik hoop de volgende keer met beter nieuws te kunnen komen.  angry1
racle
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 6 September 2007, 21:02:01 »

Vandaag de 520 uitgebreid kunnen testen op weg van Mijdrecht naar Melisant op de Zd. Hollandse eilanden en weer terug.
Wat me opviel is, dat de snelheid zo vaak verkeerd wordt weergegeven. Hierdoor werd ik regelmatig door de stem op de vingers getikt. Wat nogal irritant is. En dan heb ik het niet over tijdelijke snelheidsbeperkingen.

Je kunt natuurlijk het overtredingspercentage aanpassen maar dan is het effect weg van de melding op plaatsen waar het wel nodig is.

Ik neem aan dat jullie dezelfde ervaringen hebben en hoe hebben jullie dit opgelost ?
Of moeten we er gewoon mee "leven"

groet, Racle

Tuneboy
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 18 September 2007, 17:31:46 »

Ja, er zijn inderdaad nogal wat wegen waar er een foute snelheidsbeperking word opgegeven, in Belgie is bijvoorbeeld de snelheid wanneer er GEEN beperking is, 90km/h, maar toch geeft hij op veel van die wegen 70km/h aan, toch wat raar voor een bedrijf dat zijn hoofdzetel in Belgie heeft, of vergis ik mij daarin?

Een oplossing voor het probleem van teveel kleine straatjes is de aanpassingen door 'dedevaho' doorvoeren op je GPS, dan krijg je ook de keuze "Easy" naast Economisch, Kort en Snel, dan bevat je route zo weinig mogelijk manouvres. Meer info hierover via de Search van dit forum
http://www.mioforum.be/index.php/topic,7538.0.html en via:
http://forum.cindyenguy.be/

Al doet niet iedereen graag aanpassingen aan zijn GPS.
Mijn ervaringen met de C520t zijn dat hij wel goed navigeert, mooi oogt en duidelijk is in de instruties (nuja, toch zeker niet slechter dan bij andere merken). De minpunten zijn voor mij persoonlijk wel:
Omslachtige menu's
Ingewikkelde instellingen (soms gebrekkig of te letterlijk vertaald)
Krakende stem (en ook maar 1 vlaamse stem)
MP3-speler standaard niet te bedienen tijdens navigeren
Geluidsvolume standaard moeilijk te bedienen tijdens het navigeren
Geen geintegreerde TMC-antenne, je zit dus met een hele hoop lelijke kabel op je dashboard.
Soms wat traag als je op een knopje drukt
12V-voedingskabel steekt nogal ver uit, wat in mijn geval betekent dat ik nauwelijks naar 5de versnelling kan, dus moet je in sommige auto's (zoals een 1998 SEAT Ibiza) dus een extra sigarettenaansteker bijplaatsen (of een andere inginieuze oplossing voor zoeken  angel )

Lijkt een hele lijst maar denk niet dat ik met een ander merk meer tevreden was geweest, misschien is TomTom iets gebruiksvriendelijker, maar die zouden veeeeeel problemen hebben met het aan de praat krijgen van hun TMC.

PrinceR
link naar betreffende topic toegevoegd
« Laatste verandering: 18 September 2007, 19:27:56 door PrinceR » Gelogd
kalasnikova
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Oktober 2007, 20:50:53 »

over de krakende stem

ik heb gelezen , dat het geheugen dan te vol staat of zo

op de revieuws op kieskeurig , spreekt men daar over een oplossing daarover
amio
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Oktober 2007, 20:15:25 »

Waarschijnlijk heeft  iemand anders dit al bedacht;
om het  enerverende 'Herbereken' te vermijden en dat de Mio u kost wat kost terug over de uitgestippelde weg (de eerst volgende 10km) wil doen rijden, de volgende tip.

Als bvb een brug in herstelling is en niet dadelijk een parallelstraat ter beschikking is zou de functie 'weg onderbroken'
in de Mio aanwezig kunnen zijn. Even op het schermpje de weg aantikken, optie 'weg onderbroken" kiezen en de
Mio kan dan één bruikbare herberekening doen.

Amio
Mac
Moderators

Geslacht: Man

269+ met alles erop en eraan

« Antwoord #6 Gepost op: 14 Oktober 2007, 21:57:45 »

Dat is al in MioMap ingebouwd, maar het zijn een paar klikken meer:
- Klik op 'Menu'
- Klik op 'Route' (weggetje met 2 vlaggetjes)
- Klik 'Herberekenen'
- Klik 'Passeer'
- Klik de lengte van de blokkade

Verdwaald?
<- Klik op de weg

Klik hier voor extreem goedkope gadgets
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

De perfecte cadeau's voor ieder!