|
Cuno
Gast
|
 |
« Gepost op: 28 Augustus 2007, 21:34:10 » |
|
Heeft iemand al ervaring met het vast aansluiten van de mio. Ik wil eigenlijk de draadjes(tmc en het oplaadsnoer) weg werken. Weet iemand of hier mogelijkheden voor zijn? Ik zelf zat te denken aan de bovenkant van het oplaadsnoer en dan te verbinden met het 12 voltpunt, maar ik weet niet op dit technisch kan.
Ook vindt ik dat de autolader wel heel snel geen contact met met de 12 volt (sigaretten aansteker) zijn hier oplossingen voor?
Cuno
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GTCab35
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Augustus 2007, 22:20:32 » |
|
Cuno, snuffel eens rond in het auto gedeelte. ik denk dat er daar al wel mensen bij zijn die hun snoer hebben wegewerkt en het snoer aangesloten hebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Digiwalker269
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 30 November 2007, 21:34:47 » |
|
Zelf heb ik er ook last van gehad en ik heb er ook over gelezen, dus ben ik niet de enigste. Het gaat om de bij de Mio Digiwalker 269+ en andere modellen meegeleverde autolader. De mijne ging stuk en het was al de tweede want de buurman van wie ik de Mio kocht, had hem als vervanging van een defecte aangeschaft. Na verloop van tijd werkte de autolader dan weer wel en dan weer niet. Ik loste dat op door tandenstokers tussen de autolader en de sigarenaanstekeraansluiting te plaatsen. Maar na verloop van tijd werkte dat ook niet meer. Ik heb toen de schacht van de autolader afgezaagd en toen bleek dat de min-pool slecht(s) met soldeer bevestigd is. Na enige mechanische belasting door het instoppen en uithalen gaat dit dus loszitten. Maar de lader werkt op zich nog wel.
Je kunt dus een nieuwe autostekker aan de plus- (rood, centrum) en de min-draad (zwart, rand) monteren/solderen en de lader doet het weer. [Ik heb hem toen maar direct op de accu aangesloten met een tussenschakelaartje en waarschuwings-LED; wel zo makkelijk.] Wat ook mogelijk is, is een gat te boren in de schacht van de autolader naast een van de twee verende min-polen (het soldeer zit maar aan één zijde, dus moet je wellicht tweemaal boren). Daar doorheen zou je de losse soldeerverbinding kunnen zien en repareren met een kleine soldeerbout. Dan kun je de autolader daana gewoon weer gebruiken.
Je kunt deze problemen (je zult maar ver weg op vakantie zijn) voorkomen door een tussenstekker te gebruiken. Het je tegelijk ook nog één of twee extra aansluitingen voor andere apparaten! De Mio autolader steek je één keer in die tussenstekker en je laat hem daar voortaan inzitten. De tussenstekker steek je in de sigarenaanstekeraansluiting in het dashboard van je auto. Kosten in mijn geval E 7,99 bij Halfords voor een driewegs haakse. Je voorkomt hiermee ellende onderweg en kosten. Want die bedragen ca. E 45,- voor een originele autolader en ca. E 12,- tot E 15,- voor een niet-merk vervanging. Je kunt er vrij eenvoudig ook zelf een maken, maar voor uitleg daarover is dit geen plek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Benoche
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 1 December 2007, 01:03:17 » |
|
Ik gebruik gewoon een USB-adapter die op de cigarettenaansteker past! Het is dus gewoon een stuk voor in de cigarettenaansteker te steken met aan de andere kant een vrije usb-poort. Nu nog enkel een (lange) usb-kabel gezocht en het is opgelost! Moest de kabel ooit stuk zijn kost het echt weinig om die te vervangen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Malamut
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 2 December 2007, 01:09:55 » |
|
Ik heb een los USB-voedinkje gekocht (+/- Eu 10,=) en deze achter het dashboard ingebouwd met alleen het kabeltje naar buiten uitgevoerd.
Voor TMC-ontvangst gebruik ik nu tijdelijk een zelf-gemaakte antenne die ook achter het dashboard weggewerkt is, maar daar ben ik nog niet tevreden over. De bedoeling is de TMC-ontvangst te laten verzorgen door de normale autoradio-antenne via een splitter en een antenne-versterker.
Als alles naar behoren werkt zet ik wel een berichtje op dit forum met wat foto'tjes en zo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kdbasd
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 4 December 2007, 17:39:49 » |
|
Ik heb kabeltje dat bij Mio zat achter het dashbord weggewerkt. Steekt nog klein stukje erbuiten om aan te sluiten. Werkt perfect. Moet er wel bijzeggen dat ik mijn Mio links van me heb, dus tegen de raamsteil.
Ad.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
deltapiloot
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 15 September 2009, 20:00:28 » |
|
Ik heb op mijn motorfiets een vaste aansluiting en een aangepaste opgangen gemaakt. Ik hoef mijn Mio alleen alleen maar in te klikken en het kabeltje aan te sluiten. Super gewoon.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|