Mioforum
20 Augustus 2014, 14:39:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Schatkamer
Softwareádatabase
Routeádatabase
Wie Woont Waar

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Miomre.fbl / WestEUMajor.fbl ? Welke moet ik hebben...  (gelezen 1761 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
nk
Lid
**

C710, v3.2

« Gepost op: 19 Maart 2007, 17:48:27 »

Ik heb dit probleem al een keer eerder aangegeven, echter dit is samengevoegd in een ander topic en daarna een beetje verloren gegaan.
Op mijn 710 staat het bestand WestEUMajor.fbl, de major roads van Europa. De vorige keer is al geconcludeerd dat dit bestand op de C710 waarschijnlijk nodig is om snel routeberekeningen te kunnen uitvoeren.

Echter, op de update-site van Mio staat dit bestand niet meer, maar het bestand Miomre.fbl. Is dit hetzelfde bestand? Zo ja, kan ik de oude zomaar vervangen door de nieuwe, of zal dit conflicteren met de licence.db?
Het oude bestand wordt namelijk niet met de updater meegenomen, en dateert nog steeds van 150506, terwijl de overige kaarten met de verschillende 3.2 updates inmiddels allemaal zijn vervangen door 260906 of nieuwer.

Zijn er meer mensen met een C710 die het bestand Miomre.fbl hebben in plaats van WestEUMajor.fbl? Hiervoor moet dus echt even op de Mio-flashdisk gekeken worden naar de bestandsnaam; misschien dat de weergave in Miomap zelf wel hetzelfde is (Major Roads of Western Europe 2006.01), ondanks de verschillende bestandsnamen...

Mio C710, v3.2
Dikkiedik
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Maart 2007, 18:48:20 »

Moi,

Ook Dikkiedik is benieuwd naar een antwoord op jouw vraag.
Van alle landen (behalve de niet downloadbare zoals France , Germany en Engeland) zijn alle bestanden
 precies even groot als van de laatste versie.
Ook hun release datum (de meesten van 26-09-06) is hetzelfde!
Behalve....juist ja, het MRE bestand is groter dan het MRWE bestand, maar ook ik durf het niet zomaar op m'n C510 te zetten.
Dat het MRWE bestand wat ouder is, is niet zo'n probleem, aan die hoofdwegen verandert niet zoveel.

Ook ik blijf nog even afwachten

Groet,
Dikkiedik
Nick Altena
Forumbeheerder

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Maart 2007, 15:57:12 »

Ik heb meteen maar even gekeken.
miomre.fbl staat in de lijst 36.4 mb
WestEUMajor.fbl staat ook nog in de lijst 34,3 mb

Bij een update zal deze niet overschreven worden omdat de naam anders is.
Waarom de naam veranderd is is me onbekend, welke van de 2 het programma nu gebruikt ook...
Of je de oude kan verwijderen is gewoon uit proberen..maar maak er wel eerst een copy van zodat je het evt. terug kan plaatsen ! (of zet er (via je pc) bijv. gewoon "  .txt  " achter , zodat het niet meer gezien wordt als een .fbl bestand ( naam veranderen met rechtermuisknop ) )

Ik zou dat ook kunnen doen natuurlijk en hier voor jullie de antwoorden daarvan beschrijven...maar je leert meer als je dit soort dingen zelf doet  mrgreen

Wijzigingen geschieden wel volledig op eigen risico ! (maar aan de andere kant schrijven we hier nou ook niet zomaar wat neer  Knipoog )

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo (maar momenteel functioneert dit toestel niet meer)
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov Spirit 697 Truck LM die door lifetime kaart-update waarschijnlijk ook origineel kan en zal blijven
Moov V735(T) ~tv voor mijn vrouw ... en nog helemaal origineel
Sylvester
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Maart 2007, 16:07:36 »

hmmmmm, ik heb geen van beiden.

Ik heb die wel ooit gehad, einde vorig jaar. Hoe of waarom die is gaan vliegen, weet ik niet.
Ik kan nochtans perfect navigeren, zelfs naar het buitenland, en dit zonder enig verschil in snelheid of wat dan ook...

Dus wat is de zin (of onzin) van die file?
TheAcer
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 20 Maart 2007, 16:09:46 »

Hoi

Zover ik begrepen heb staat miomre voor:
Mio Major Roads Europe,
Deze map is alleen van belang als je bv alleen de benelux hebt en toch een snelle route door Europa wil hebben.
Heb je alle landen afzonderlijk geinstalleerd, dan heeft deze map geen zin.
Hij is dus een vervanger voor WestEUMajor.

Eddy
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Maart 2007, 16:15:20 »

Het is een onzinnige file (beide dus) indien je Europa al compleet op je Mio hebt staan...

Velen hebben dat echter niet of werken misschien met een kleine sd-kaart waar maar een of een paar landen opstaan....dan zou je deze erbij op kunnen zetten zodat je er toch komt als het geen aangrenzend land is.

Onzinnig om er af te halen .... zelfs als je alle landen hebt op je Mio ..... omdat er dan telkens een update "nodig" zou zijn.
Een reden waarom ik de ongebruikte buitenlandse talen/stemmen nu ook maar laat staan, die ik voorheen steevast verwijderde.

Nick

Mio 268 met Igo8
Mio C710(T) unlockt en werkend met igo8 ,Igo Primo en igo Amigo (maar momenteel functioneert dit toestel niet meer)
Mio C620(T) Unlockt en met downgrade naar C520 , werkend met iGo8, Igo Primo, Igo Amigo en Becker Trucnav/Igo 
Moov Spirit 697 Truck LM die door lifetime kaart-update waarschijnlijk ook origineel kan en zal blijven
Sylvester
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Maart 2007, 16:15:41 »

ah, oef...
Ik ben ook even gaan kijken in de cache folder van de Mio updater.
Ook hier staat er geen van beiden.
Dus volgens mij komt die dus NIET mee met de update.
Mijn laatste update is die van 22 januari. 07.
Nick Altena
Forumbeheerder

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Maart 2007, 16:19:19 »

Daar had ik ook al gekeken , maar die cachemap had ik voor de laatste update leeg gegooid en de landen heb ik niet binnengehaald de laatste keer.... dus voor mij oncontroleerbaar.

Nick

Mio 268 met Igo8
Cor
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Maart 2007, 18:13:53 »

Uit mijn hoofd:

MIOMRE.FBL is met de update eind november meegekomen
nk
Lid
**

C710, v3.2

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Maart 2007, 19:00:33 »

Bij mij is Miomre.flb dus niet meegekomen, maar WestEUMajor stond wel origineel ge´nstalleerd op de C710. Vreemd dus dat ze die naam hebben gewijzigd, waardoor ie niet wordt meegenomen met het updateproces, en waarschijnlijk dus inmiddels verouderd is.
Denk inderdaad dat de kaart niet zozeer direct nodig is, aangezien alle landen al ge´nstalleerd staan. Toch kan ik me voorstellen dat dit snelle berekeningen oplevert wanneer je een aantal landen door moet. Zo hoeft MioMap niet alle kaarten aan te spreken, maar slechts de MajorRoads voor de tussenliggende landen.

@ Sylvester: waarschijnlijk omdat je de kaart sowieso niet aanwezig hebt op je Mio, update ie hem dus ook niet. Hetzelfde verhaal een beetje met Greece; heb je hem niet, doet ie er ook niets mee... heb je hem wel, neemt het updateproces het ook netjes mee met updaten (indien juiste licentie).

@Nick: werkt Miomre (hoewel de oude ook nog geinstalleerd is) op je originele licence.db en is deze automatisch met een update meegekomen? Of heb je handmatig vanaf de Mio-site gedownload en ge´nstalleerd?

Van welke datum is jullie WestEuMajor en van welke datum Miomre? Zoals genoemd in de startpost dateert mijn bestand van 150506.

Mio C710, v3.2
Sylvester
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Maart 2007, 19:11:50 »

Ik had eerst mijn Mio helemaal terug in originele staat gebracht met de meegeleverde DVD's, vooraleer te updaten op de hierboven vermelde datum.
Dus ik neem aan dat die wÚl erop stond voor de update.

Jouw idee van snelle berekening is misschien wel een goed idee, maar volgens mij klopt het niet. Als je de kortste route kiest, zal hij toch zondermeer de volledige kaarten moeten doorspitten, ook de kaarten van de tussenliggende landen. Het moet toch ook goed mogelijk zijn om door Frankrijk te reizen, zonder tolwegen, dus op de gewone hobbelweg.
« Laatste verandering: 20 Maart 2007, 19:14:11 door Sylvester » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: